Звичні та експериментальні способи використання дроту при будівництві доріг

Сталевий дріт широко застосовується у дорожньому будівництві для армування асфальтобетонного покриття. Завдяки цьому значно збільшується міцність покриття та термін його безаварійної експлуатації.

Вже давно відомо, що зміцнення асфальтобетонного покриття спеціальними матеріалами суттєво збільшує його експлуатаційні властивості. Для армування доріг найчастіше використовують дорожню сітку, сформовану методом точкового зварювання зі сталевого низьковуглецевого дроту. При цьому дорожня сітка використовується також при формуванні залізничних насипів, мостобудуванні, при заливанні фундаментів і бетонних підлог промислових будівель, і так далі.

Найчастіше для виробництва дорожніх сіток використовується сталевий дріт діаметром 4-6 мм. Осередки можуть мати форму прямокутника, квадрата, ромба і навіть трапеції, а їх розмір коливається від 50 до 300 мм.

Використання металевої дорожньої сітки дозволяє не тільки збільшити надійність дорожнього полотна, а й знизити його вартість внаслідок зменшення витрат щебеню.

Технологія армування доріг металевою сіткою широко використовується у всьому світі практично без змін протягом досить давно. Однак кілька років тому в Голландії вирішили спробувати вдосконалити та здешевити цю процедуру, без зниження якості самого покриття.

Армування доріг металевою сіткою

Голландці вирішили не зміцнювати дороги, що будуються сіткою, а просто додавати в асфальтобетонну суміш дрібно нарізаний сталевий дріт. Автором цієї ідеї є Професор Делфтського університету Ерік Шлангер. Раціоналізатори стверджують, що завдяки цьому голландські дороги стануть ще міцнішими, довговічнішими і навіть тихішими. А найголовніше – подібна новація дозволить швидко проводити ремонт доріг, позбавляючи їх покриття від тріщин і вибоїн. Для цього потрібно буде лише прогріти дорожнє покриття мікрохвилями, внаслідок цього можна розплавити асфальт, щоб усі пошкодження «запливли». А шматочки дроту допоможуть зберегти покриттю форму.

Поки що подібна технологія використовується тільки в Нідерландах і як експеримент. А в Україні нові дороги будують надійним та перевіреним способом армування. У тому числі й із застосуванням сталевого дроту, який виготовляє Уманський дротяний завод «Украгрометпром».